maandag 20 augustus 2012

uiterst braaf en uiterst stout

We zullen weten dat we een pup in huis hebben. Vanochtend heeft Raffa vakkundig de rits van zijn matje gesloopt. Ik zag het gelukkig voordat hij aan de voering begon te kauwen. De rest van de dag was hij eigenlijk heel braaf.

Vanmiddag liep Raffa met mij los over een zandpad achter een rij huizen. Terwijl hij een beetje aan het rondscharrelen was, kwam er plotseling een enorme hond, blaffend op ons af. De Landseer zat achter een hek en kon niet bij ons komen maar Raffa schrok zich te pletter. Hij draaide om en rende er zo hard als hij kon vandoor. Ik floot, let op en zag Raffa inhouden en omkijken. Ik floot kom voor en tot mijn opluchting reageerde hij en kwam terug. Ik heb hem heel uitbundig beloond.

Toen Geert thuis kwam zijn baas en hond nog even naar de Sterkselse Aa geweest. Deze keer liep Raffa uit zich zelf het water al in en zwom naar een blaadje toe. Hij is echt helemaal volledig watervrij. Geert kon het niet laten twee keer met de dummy te gooien. Beide keren bracht Raffa hem keurig terug. Geert kwam terug met een big smile op zijn gezicht.

Lachen kan je ook zo weer vergaan. Raffa was vanavond in een hele stoute bui. Hij probeerde zijn kussen met geweld naar buiten te zeulen, groef gaten in het gras en was erg bijterig. Als hij hyper is helpt het vaak als we hem een poosje opsluiten om hem te laten slapen. Deze keer had dat geen enkel effect. Nadat hij had geslapen was ons Heidewachteltje nog even wild als daarvoor.

Geert heeft overigens vandaag nog een extra hek in de tuin gezet zodat Raffa 's avonds gezellig dicht bij ons kan zijn als we op het terras zitten.  Het lijkt nu net alsof we zelf ook in een ren zitten. De bouwmarkt is er maar goed mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten