donderdag 31 januari 2013

privélesje lopen aan de lijn

Behalve bij Heidewachtelpassie gaat Geert vanaf half februari ook trainen bij Discendo Jachthondentraining in Sevenum. Gisteren was daar een theorieavond georganiseerd. In een sfeervolle jachtkamer gaf eigenaresse en trainster Inge Rempkens een presentatie over de opzet en doelstellingen van de trainingen. Een fijne manier om een cursus te beginnen. De eerste praktijkles weten alle cursisten zo al waar ze aan toe zijn.

Vanavond gingen we op bezoek bij Judith. Raffa werd weer een beetje gefatsoeneerd. Dat was zo gepiept. Zijn nagels zijn weer kort en de flosjes tussen zijn tenen zijn verdwenen. Meneer loopt er weer netjes bij.

Bij Geert loopt Raffa de laatste tijd keurig aan een slap lijntje. Mij lukt het maar niet om dat voor elkaar te krijgen. Bij iedere vogel, hond of kind die we tegen komen, trekt Raffa als een bezetene. Ik word er gewoon moedeloos van. Van Judith kreeg ik vanavond een privéles. Conclusie is dat ik niet sterk genoeg corrigeer en mijn commando's niet streng genoeg geef. Tienray is trouwens maar een saaie bedoening zo 's avonds. Geen kip op de weg. Geert moest dus maar voor de afleiding zorgen en ook Lisse werd ingezet om het Raffa moeilijk te maken. Nu thuis consequent blijven oefenen.

De trimbeurt en de les waren natuurlijk maar een smoesje om lekker met de vier pups van Lune te kunnen knuffelen. De hondjes zijn vier weken oud en het zijn echte schatjes. Ik had er zo eentje mee willen smokkelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten