maandag 12 november 2012

samen thuis

Vandaag werkte ik thuis aan de keukentafel met uitzicht op de tuin. Nu er weer een pindasnoer aan het vogelhuisje hangt, zitten er plotseling veel vogeltjes. Raffa vond al die koolmeesjes en musjes reuze interessant. Hij zat ingespannen voor de schuifpui naar hen te loeren. Af en toe sprong hij tegen de ruit. Ons jachtjoekeltje zou er het liefst achteraan rennen om ze allemaal te verjagen.

Thuiswerken is echt leuk met Rafa om je heen. Het grootste deel van de dag lag hij lekker te slapen. Af en toe meldde hij zich door zijn kop heel lief op mijn schoot te vleien. Hij heeft een biologische klok die haarfijn weet wanneer het tijd is om te eten of om te wandelen.

Het was vandaag schitterend weer en we hebben dan ook een mooie boswandeling gemaakt.

wat ruik ik daar?

wat zie ik daar?

oh wat een fijn leventje heb ik toch

lekker spelen in de busch
Op het veld had Raffa de kolder in zijn kop. Hij rende heen en weer. Het is een lekker blij hondje.

De bench in mijn auto is nu echt te klein geworden. Raffa hoeft er maar een paar minuten in te bivakkeren maar zelfs dat gaat eigenlijk niet meer. Hopelijk past de grotere kampeerbench op de achterbank. Deze week maar even proberen.

wel een heeeel klein hokje

ik protesteer
 
Tussen de mailtjes en telefoontjes door, hebben we vandaag diverse keren kort geoefend met de commando's vast en los. Raffa maakt goede vorderingen.

Sinds vandaag zijn we helemaal overgeschakeld op brok voor volwassen honden. We voeren nog maar twee keer per dag. Raffa krijgt de hoeveelheid die volgens de instructie op de zak hoort bij een magere hond. We hebben de indruk dat hij dan nog steeds niet genoeg heeft. Om 12.00 uur krijgt hij daarom ook nog twee bruine boterhammen. Een nieuwe smaaksensatie voor onze kleine hongerlap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten