zondag 2 december 2012

proefexamen

Over een paar weken wordt de puppyjachttraining afgesloten met een examen. Vandaag deden Raffa, Zipper en Zorro een proefexamen. De volgende onderdelen kwamen aan bod:
    1. volgen aan de lijn en los volgen, een achtje lopen
    2. vrij sturen en voor laten komen op de fluit
    3. blijven zitten en voorkomen op de fluit
    4. down blijven liggen op enige afstand van de baas
    5. de wil om een dummy te apporteren
    6. stil staan bij betasten en gebit tonen
    7. schotvastheid
    8. omgang van baas met hond
De drie broertjes deden het keurig. Dat examen gaat wel goed komen.

minder commando's geven baasje, ik volg toch wel

ik stoor me niet aan de honden in de kennel vlak naast me

hoe lang moet ik blijven liggen?

ik kom er aan met de dummy
 
Het was wel duidelijk dat Zipper en Zorro ringtraining volgen. Zij bleven een stuk beter stil staan bij het betasten. Raffa probeert waarschijnlijk tijdens het examen tegen de keurmeester op te springen van enthousiasme. Gelukkig hebben we nog een paar weken om dit te oefenen.

's Middags nog even lekker naar de hei geweest met onze HEIdewachtel. Geen commando's alleen maar lekker spelen.

wat zie ik daar?

kiekeboe!

ben ik niet mooi?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten