woensdag 18 juli 2012

eerste blafje

Vandaag is Raffa precies tien weken oud. Wat een verschil met dat kleine pupje van twee weken geleden. Hij weegt nu 6,5 kg en staat hoog op zijn pootjes. Hij zou een beetje meer puppyvet mogen hebben. We voeren dus ietsjes meer brok.

Geert werkte vandaag niet thuis. We gingen daarom met mijn auto naar het bos. De bench in mijn auto is kleiner dus dat was even wennen. In het ritje van 5 minuten wist hij de pleister van het handvatje te pulken. Dat handvat kleppert dus nu weer lekker tijdens het rijden. Dat was niet het enige geluid. Raffa produceerde voor het eerst iets wat aan een blafje deed denken!

Het was vandaag lekker weer en dan spelen er dus kinderen buiten. Tijdens het uitlaten besloot ik om daar gebruik van te maken. Het is fijn om een hond te hebben die gewend is aan kinderen. Drie buurtkindjes wilden Raffa wel aaien. Hij ging direct op zijn rug liggen. Toen de handjes wat minder voorzichtig werden, vond hij het welletjes en kroop bij mij op schoot.

Na het middagdutje kwamen Miko en Nonki weer even langs. Net als de vorige keer lieten we Nonki buiten de ren en Miko erin. Raffa was erg lomp met Miko maar die liet het allemaal over zich heen komen. Ze tolereert Raffa maar ziet hem niet als een speelkameraadje. Toen onze boef wat te onvoorzichtig werd, liet Miko zich even gelden. Lang was Raffa daar niet van onder de indruk. Met Nonki kan hij straks maar beter wat voorzichtiger zijn.

samen spelen zit er nog niet in
Mijn collega Lilian kwam Raffa bewonderen. Zij is een echt kattenmens maar kon toch ook aardig met een hondje omgaan. Zo'n broek met wijde pijpen is natuurlijk wel heeeeeeeel leuk.

ik vind jou lief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten